maanantai 12. syyskuuta 2011

Simpukkapipo isosiskolle




Syksyn viileiden ja hämärien iltojen saavuttua on tullut ihan hirveä hinku penkoa lankakoreja ja väkertää jotain. Aika vaan taas on niin kortilla, että tällaiset pienet työt, niinkuin pipot, sopivat minulle parhaiten. Koko perhe on minua lukuunottamatta flunssassa ja pienet vielä korvatulehduksen takia antibiooteilla, että mitään kovin vaativaa tai pitkäkestoista kässäprojektia on ihan turha aloittaa.

Tämä pipo hyppäsi silmiini Ravelrystä (löytyy nimellä Shell earflap). Oli muuten ensimmäinen englanninkielisestä ohjeesta virkkaamani tekele, mutta tosi hyvin sujui. Löysin mainiot ohjeet lyhenteisiin täältä. Pankaa ihmeessä osoite muistiin jos päätätte harrastaa näitä enkunkielisiä ohjeita. Lankana tässä on Novitan Katri ja koukun koko 6. Alkuperäisestä ohjeesta poiketan jätin korvaläpät pois ja lisäsin kukkasen. Kukan ohje löytyy täältä videona.

Kumpa saisin taiottua jostain vähän lisää aikaa ja resursseja käsitöille ja blogille. Viimeaikoina olen niin huonosti saanut päivettyä tänne mitään, vaikka jotakin olen saanut aikaiseksikin. Vaikka kotona näyttääkin välillä illalla lasten nukkumaan mentyä siltä, kuin hurrikaani olisi käynyt pyörähtämässä, olen toisinaan vain tarttunut käsityöhön ja ottanut sen "oman aikani". Käsitöiden tekeminen on minun henkireikäni. Ja jos ei ehdi tarpeeksi itse harrastamaan voi onneksi silti aina lukea muiden blogeja ja saada sieltä pään täyteen ideoita. Haaveiluhan on lähes yhtä kivaa, kuin itse tekeminen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lämmin kiitos, kun ilahdutit viestilläsi ♥